Tęsiame apie giluminių siurblių gedimų profilaktiką ir dalinamės informacija apie svarbiausias ir daugiausiai žalos patiriančias šių siurblių sudedamąsias dalis. Antroje straipsnio dalyje aptarsime variklio izoliacijos ypatumus bei elektros įtampos ir jos šuolių pavojus siurblio mechanizmui.

 

Variklio užsandarinimas

Variklio velenų sandarumas yra būtinas tam, kad gręžinio vanduo nepatektų į variklio mechanizmą. Ši apsauga reikalinga, kad abrazyvinės dalelės nekontaktuotų su vidinio variklio guoliais. Taip pat pastebėta, kad žemo pH vanduo ir jo rūgštingumas gali lemti vidinę siurblio koroziją.

Standartiniai gręžiniams skirti giluminiai siurbliai turi viengubą anglies/keramikinį arba silikono/karbido izoliacinį žiedą. Pastarojo tipo žiedai yra laikomi geriausiais ir idealiausiais savo tvirtumu ir atsparumu. Šie itin gerai apsaugo variklį kai siurblys naudojamas smėlingam vandeniui siurbti.

 

Įtampa

Giluminiai siurbliai visai kaip ir kiti elektriniai prietaisai reikalauja gero įtampos perdavimo variklio gnybtuose. Vienas dažnesnių siurblių gedimų – tai įtampos šuolių arba nepakankamos įtampos sukeltos problemos.

Per mažą įtampą dažniausiai sukelia per ploni elektros kabeliai, taip pat laidai, tiekiantys per mažą įtampą. Kadangi mažesnio diametro kabeliai yra pigesni ir dažniau naudojami, didėja pasipriešinimas srovei. O didėjant pasipriešinimui kyla ir įtampa. Jeigu įrenginio laidai yra per smulkūs, šie sunkiau atlaiko srovę, prasideda vidinis perkaitimas ir gadinasi siurblys.

Todėl kuo galingesni giluminiai siurbliai, tuo didesnių kabelių yra reikalaujama. Tokie laidai yra pajėgūs perduoti reikiamą įtampą ir nekelia pavojaus sugadinti variklio.

 

Įtampos šuoliai

Labai rimtas gedimas, būdingas visiems indukciniams varikliams – tai įtampos šuoliai. Šie šuoliai yra itin trumpo poveikio, tačiau aukštos įtampos. Paprastai įtampos šuolius sukelia žaibavimas, kitų įrenginių išsijungimas ir panašiai.

Komunaliniuose vandens šaltiniuose, kuriuose veikia keli giluminiai siurbliai, tai gali tapti didele problema. Kiekvieną kartą vienam iš siurblių išsijungus, magnetinėje motoro elektros grandinėje sulaikyta indukcinė energija plūsteli į elektros sistemą ir sukelia trumpą, bet galingą įtampos šuolį.

Šie šuoliai dažnai yra didesnio stiprumo, negu kad motorų izoliacinė sistema gali pakelti. Todėl stiprių įtampos šuolių metu kyla pavojus, kad įvyks vidinis trumpinimas ir elektros srovė pradės tekėti tam visai nenumatyta kryptimi. Tai sukels stiprų įrenginio įkaitimą, galiausiai užsidegimą ir sprogimą.

Deja, siurblių gamintojai gali nedaug ką padaryti šios problemos prevencijai. Vienintelė patikima apsauga - išorinė įtampos apsauga, montuojama netoli siurblio motoro staterio. Ši papildoma detalė neveikia tol, kol kažkur elektros grandinėje neužfiksuojama itin didelė įtampa. Tik atsiradus įtampos šuoliams ši detalė pradeda gaminti srovę, kuri palaikoma tol, kol įtampa vėl normalizuojasi.