Giluminiai siurbliai ir jų nauda komunalinėms sistemos žinoma jau seniai. Giluminių siurblių pranašumai yra gerai žinomi pramonės industrijoje, žemės ūkyje. Kadangi šie įrenginiai yra montuojami giliai gręžiniuose – stabilioje ir saugioje aplinkoje – jie yra atsparūs orui, temperatūrai, ir kitiems išoriniams faktoriams, veikia tyliai ir nekelia pavojaus šulinio arba gręžinio vandeniui (neleidžia tepalų), nes yra itin sandarūs.


Problemos ir gedimai

Dažnai giluminiai siurbliai gręžiniams yra užpildyti vandeniu ir jų mechanizmo vidinis sutepimas taip pat pagrįstas vandeniu. Šie įrenginiai yra itin pravartūs ten, kur dideli temperatūros pokyčiai, hidraulinė apkrova, ir reikalaujama didelio galingumo. Todėl tipinės agrikultūros, buities ir komunalinės sistemos yra idealios sferos giluminių siurblių panaudojimui. Deja, kartais šie įrenginiai naudojami neatsižvelgiant į jų eksploatacines sąlygas, todėl iškyla įvairūs gedimai, dėl kurių nublanksta visi šių siurblių pranašumai.


Temperatūra

Labai dažna problema, neigiamai paveikianti giluminius siurblius – tai per aukšta vandens temperatūra. Tai lemti gali karšto vandens siurbimas, taip pat per didelė variklio apkrova, pakartotini motoro išsijungimai ir įsijungimai, per mažas  variklio vėsinimas.

Giluminiai siurbliai turi kažkokiu būdu vėsinti visą įrenginio mechanizmą. Įprastai tai vyksta variklio generuojamą šilumą perduodant vandeniui, kuris keliauja pro motorą ir tuomet į siurblio hidrauliką. Vandens srovė siurblyje lubrikuoja svarbias ir aušinimo reikalaujančias siurblio dalis, tačiau varikliui dirbant dideliu pajėgumu šis įkaista taip smarkiai, kad net ir aušinimui skirtas vanduo siurblio mechanizme sušyla iki kritinės ribos. O jam užvirus ir išgaravus, prasideda detalių trintis tarpusavyje ir įvyksta neišvengiamas gedimas.

Kitas pasitaikantis gedimas susijęs su variklio perkaitimu – tai statoriaus gedimas. Tipiniai vandens siurbliai turi PVC izoliacija nuo vandens apsaugotas vario apvijas. Paprastai motoruose šie laidai pritaikyti  daugiausiai 70-100 laipsnių temperatūrai, jeigu temperatūros ribos viršijamos, pažeidžiama izoliacinė sistema ir vėl ištinka izoliacijos pramušimai ir variklio gedimai.


Hidrauliniai smūgiai

Kita problema, nepalenkianti komunaliniais tikslais naudojamų giluminių siurblių, tai hidrauliniai smūgiai. Hidraulinis smūgis ištinka, kai staigiai padidėjusi vandens banga vamzdyne sukelia slėgio pakitimus. Dažniausiai pasitaikanti hidraulinių smūgių priežastis - tai kelių skirtingų siurblių naudojimas viename vamzdyne. Kai siurblys įsijungia arba išsijungia, sukeliamas vadinamas „vandens kalimas“. Taip pat prie šio proceso prisideda vožtuvų veikla. Idealiu atveju vietoje klasikinės slėgio relės yra naudojami dažnio keitikliai vandens siurbliui valdyti. Privalumas šitoje vietoje tas, kad dažnio keitikliai tolygiai pakelia siurblio pasukas yra nuima pradinį smūgį.

Atbuliniai vožtuvai siurblyje bei gręžinio angoje yra rekomenduojami daugumos gamintojų tam, kad būtų sumažintas hidraulinių smūgių poveikis. Deja, atbuliniai vožtuvai gali būti netinkamo tipo arba neatsparūs ilgalaikei korozijai.

Daugumos siurblių varikliuose yra naudojami anglies plieno arba grafitiniai guoliai, kurie yra ypač geras pasirinkimas, kai variklio lubrikanto funkciją atlieka vanduo. Tačiau jų nauda geriausia tik tada, kai hidrauliniai smūgiai nestiprūs – kai šie tampa itin galingi, net ir anglies plieno guoliai neatlaiko smūgių ir sutrupa, taip sugadindami įrenginį.